Maak deze eerste opdrachten met de micro:bit
Maak een aantal oefenvragen van de Beverwedstrijd.
De afgelopen periode heb je een eigen spel gemaakt in Scratch. Lees hier terug wat de eisen aan je spel zijn.
Je moet je spel vóór 4 november ingeleverd hebben, maar het liefst al voor 21 oktober. Het is geen probleem om het meerdere keren in te leveren. Lees hier hoe je je spel inlevert.
Je kan je spel inleveren via de mail, door het Scratch-bestand als bijlage toe te voegen via het paperclipje in Outlook en dan "Op deze computer zoeken". Zet ook je spelbeschrijving weer in de mail.
Je mag het spel zo vaak inleveren als je wil om de opdracht te verbeteren. Dan wordt het opnieuw nagekeken.
Stap voor stap:
- Open je spel eerst in Scratch om te kijken of het de goede is. Dat kan in Scratch met Bestand → 'Uploaden vanaf je computer'.
- Sla je bestand eventueel opnieuw op met een naam die je makkelijk kan herkennen, via Bestand → 'Opslaan als'.
- Ga naar je mail in Outlook. Weet je niet meer hoe dat moet? Lees het terug in de opdracht 'Stuur een mail met Outlook'.
- Maak een nieuwe mail naar je docent, kies een goed onderwerp, en typ de tekst van het mailtje. Zet je spelbeschrijving in de mail. Als het goed is kan je deze kopiëren en plakken uit een eerdere mail.
- Voeg je Scratch-bestand toe via Invoegen → Bestand bijvoegen → Op deze computer zoeken. Zie ook de afbeelding hierboven.
- Zoek je Scratch-bestand terug. Kijk goed naar de plek, naam en datum zodat je weet dat het de goede is.
- Controleer alles, en verstuur de mail.
Maak de eerste opdracht van Scratch. Zorg ervoor dat je het project op je computer opslaat voordat je afsluit via Bestand → Opslaan als.
Je kan het project weer openen in Scratch via Bestand → Uploaden vanaf je computer.
Maak een opdracht waarin je een aantal sprites laat bewegen en van uiterlijk laat veranderen.