Maak deze eerste opdrachten met de micro:bit
Maak een aantal oefenvragen van de Beverwedstrijd.
De afgelopen periode heb je een eigen spel gemaakt in Scratch. Lees hier terug wat de eisen aan je spel zijn.
Je moet je spel vóór 4 november ingeleverd hebben, maar het liefst al voor 21 oktober. Het is geen probleem om het meerdere keren in te leveren. Lees hier hoe je je spel inlevert.
Maak de eerste opdracht van Scratch. Zorg ervoor dat je het project op je computer opslaat voordat je afsluit via Bestand → Opslaan als.
Je kan het project weer openen in Scratch via Bestand → Uploaden vanaf je computer.
Maak een opdracht waarin je een aantal sprites laat bewegen en van uiterlijk laat veranderen.
Stuur een nette mail met aanhef, inhoud en ondertekening naar de docent om te laten zien dat je weet hoe je emails kan sturen.
Je email hoeft niet echt inhoud te hebben; je kan bijvoorbeeld schrijven dat het een testmailtje is.
- Ga naar Outlook met je schoolaccount. Je kan Outlook het beste vinden in het puntjesmenu op office.com.
- Maak in Outlook een nieuwe mail. Je kan de daarvoor op de blauwe knop linksbovenin klikken.
- Schrijf bij Aan de achternaam van je docent en klik op de juiste naam. Je zoekt dan in het adresboek van school naar het goede emailadres.
- Je mag CC leeg laten. Daarmee kan je een kopie van de mail naar iemand anders sturen maar maak je duidelijk dat de mail niet per se voor hen is.
- Vul bij het onderwerp in waar de mail over gaat, bijvoorbeeld: Testmail
- Vul nu de tekst van de email in, je moet hebben:
- Een aanhef, bijvoorbeeld: Beste mevrouw Lovelace,
- De inhoud: één of meerdere zinnen waarin je vertelt wat je te vertellen hebt.
- Een ondertekening, bijvoorbeeld: Met vriendelijke groet, Ada. Zet je naam op een eigen regel.
- Zet steeds een witregel tussen aanhef, inhoud en ondertekening. Begin alle zinnen en het onderwerp met een hoofdletter.
- Verstuur de mail