Maak deze eerste opdrachten met de micro:bit
Maak een aantal oefenvragen van de Beverwedstrijd.
De afgelopen periode heb je een eigen spel gemaakt in Scratch. Lees hier terug wat de eisen aan je spel zijn.
Je moet je spel vóór 4 november ingeleverd hebben, maar het liefst al voor 21 oktober. Het is geen probleem om het meerdere keren in te leveren. Lees hier hoe je je spel inlevert.
Maak de eerste opdracht van Scratch. Zorg ervoor dat je het project op je computer opslaat voordat je afsluit via Bestand → Opslaan als.
Je kan het project weer openen in Scratch via Bestand → Uploaden vanaf je computer.
Maak een opdracht waarin je een aantal sprites laat bewegen en van uiterlijk laat veranderen.
Door een site als een bookmark (of: favoriet, bladwijzer) of te slaan, kan je er weer gemakkelijk naartoe. Je browser slaat het adres dan op, zodat jij de site niet meer zelf hoet op te zoeken.
Je kan bookmarks maken door op het sterretje in de adresbalk te klikken. Je kan er dan voor kiezen om de site in de bookmarkbalk op te slaan.
In de les wordt uitgelegd hoe je de bookmarkbalk zichtbaar maakt. Dat verschilt per browser. Het liefst gebruik je voor school Chrome of Firefox.
Zet een aantal sites die je handig vind voor school in de bookmarkbalk. Je kan denken aan:
- workspace.yellowarrow.nl/galilei
- leerlingen.deringvanputten.nl
- codeindeklas.nl
- office.com (bookmark deze nadat je bent ingelogd)
- Zermelo
- SOM
- Misschien weet je er zelf nog meer...